Tudung

salam dan hola pembuka bicara...

Hari yang ceria! sound like ok jew..hehe. lepas habis cleankan rumah aku menbelek-belek majalah DARA.COM.Agak tertarik dengan isinya yang padat. Bila jew aku buka halaman fesyen.Dalam hati aku berdetik "wah cantik sungguh gaya pemakaian selendang dan tudung" agak kreatif.Pelbagai jenis tudung/selendang antaranya PASHMINA,LYCRA,COTTON dan banyak lagi.

Terimbas masa dahulu.. jujur! masa dikolej dulu aku jarang pakai tudung. Pakai pun waktu kelas saje...Balik kelas tudung melayang mengikut irama.Dari semester 1 until semester 6 perangai aku tak berubah.Masuk jew semester 7(pratikal) baru timbul rasa dihati untuk bertudung tapi tak jadi jugak.Sampai lah suatu hari aku terfikir dan tekad untuk bertudung at the same time ada seorang mamat nie MR H.. Terasa bergegar seluruh jiwa aku bila dia mula komen PROFILE PICTURE  kat fb. Dari situ lah bermulanya sejarah aku untuk bertudung.

Aku bertudung bukan kerana sesiapa tetapi aku bertudung kerana Allah dan aku sedar selama ini aku banyak melakukan kesilapan.Sampai bila aku mahu ingkar pada perintahnya.. Cukup la! nanti terkesima pula

orit...kat sini aku ada upload beberapa foto dari pearl haya collection dan ada beberapa fesyen bertudung/ berselendang also ada 1 contoh pemakaian untuk muslimah.... ENJOY!
pashmina




cotton














cara pemakaian

No comments:

♥ Copyright© All Rights Reserved mowinkglory.blogspot.com ♥